Rahsazan.ir
بنر
Slider Slider Slider
بنر
بنر

عرضه ماشین‌آلات و مصالح جدید در پانزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان

معاون پشتیبانی، تحقیقات و برنامه‌ریزی اتاق تعاون ایران از عرضه ماشین آلات و مصالح جدید ساختمانی در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان خبر داد.
محمد حسین کلاتهایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: امسال بیش از 20 درصد نسبت به سال گذشته در زمینه عرضه مصالح ساختمانی رشد داشته‌ایم.
وی با اشاره به رشد 47 درصدی حضور شرکتهای خارجی در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، اظهار کرد: تفاوت نمایشگاه امسال با سالهای قبل در این است که سالهای گذشته چند کشور به طور محدود و مستقیم به ایران می‌آمدند و باقی کشورها در قالب نمایندگی حضور پیدا می‌کردند ولی امسال کشورهایی که مستقیما و برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند از رشد 47 درصدی برخوردار بوده است.
کلاتهایی همچنین از حضور بیش از 1200 شرکت داخلی و خارجی خبر داد و افزود: شرکتهای خارجی حاضر در این نمایشگاه از 25 کشور دنیا هستند که پس از توافق هسته‌ای، نمایندگان آنها در هفته‌های اخیر به ایران آمده‌اند ولی خود شرکتها ظرف 10 روز گذشته مستقیما وارد کشور شده‌اند.
معاون پشتیبانی، تحقیقات و برنامه‌ریزی اتاق تعاون در پاسخ به این پرسش که حضور شرکتهای خارجی در نمایشگاه صنعت ساختمان چه دستاوردهایی برای کشورمان خواهد داشت؟ گفت: شرکتهای خارجی اقلام و تولیداتی را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند که در کشور به آنها نیازمندیم و مشابه آنها تولید داخلی نداریم.
وی افزود: برخی مواد اولیه‌ای که نیازمند واردات آنها از خارج هستیم مثل صنایع پایه حوزه پتروشمی یا نانو ساختمان و مصالح ساختمان‌سازی توسط شرکتهای خارجی به معرض نمایش درخواهد آ‌مد.
کلاتهایی در پایان از عرضه قطعات، ماشین آلات و مصالح جدید ساختمانی توسط کشورهای خارجی در پانزدهیمن نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان خبر داد.