Rahsazan.ir
بنر
Slider Slider Slider
بنر
بنر

اختصاص 5هزار میلیارد ریال برای ترمیم راه‌های روستایی کشور

معاون راه های روستایی وزارت راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از راه های روستایی استان گلستان از اختصاص مبلغ پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای ترمیم راه های روستایی کشور در سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایسنا در استان گلستان، سید حسین میر شفیع در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه این بازدید، گفت: این مبلغ برای روکش آسفالت، اصلاح هندسی، نصب چراغ های روشنایی و آسفالت چهار هزار کیلومتر از راه های روستایی کشور بخصوص راه های روستاهای بالای 50 خانوار هزینه خواهد شد.
وی، هدف نهایی از اختصاص این رقم جهت بهسازی راه های روستایی را، کاهش تلفات جاده های روستایی به دلیل حجم گسترده ترافیک آنها بخصوص در فصول کشاورزی سال بیان کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی، مشارکت مردم و دهیاری‌ها را در پیشبرد اهداف این وزارتخانه، ضروری خواند و در عین حال متذکر شد: هم اینک بخش عمده ای از روستاهای استان گلستان از راه مناسب و آسفالته بهره مند هستند و برای مابقی روستاها نیز، پروژه هایی در دست اجراست.
وی با بیان اینکه حجم تردد در راه های روستایی گلستان به دلیل کشاورزی بودن منطقه بالاست، گفت که نیاز است به طور ویژه ای به آنها نگاه شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در شرایط کنونی، برخی از راه های روستایی استان دچار فرسودگی و اضمحلال شده اند و نیاز به روکش مجدد آسفالت دارند.
میر شفیع گفت: به همین منظور، وزارت راه و شهرسازی در سال جاری 80 میلیارد ریال جهت آسفالت و 50 میلیارد ریال نیز برای نگهداری و ارتقای سطح ایمنی راه های روستایی گلستان، ابلاغ اعتبار کرده که جذب این رقم، همت مسوولان استانی را می طلبد.
معاون وزیر راه و شهرسازی برای بررسی وضعیت راه های روستایی گلستان بخصوص راه های حوزه استحفاظی شهرستان گرگان و آق قلا ، سفری یکروزه به این استان داشت.
در این بازدید، نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی در حوزه گرگان و آق قلا و مسوولان و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان، معاون وزارتخانه متبوع را همراهی می کردند.
استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر راه دارد که حدود سه هزار و 500 کیلومتر آنها، روستایی هستند.