Rahsazan.ir
بنر
Slider Slider Slider
بنر
بنر

افتتاح قطعه اول کنار‌گذر جنوبی تهران ظرف یک سال

فرمانده قرار‌گاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اعلام کرد: با اقدامات صورت گرفته کنارگذر جنوبی تهران امروز از مرحله‌ی کلنگ‌زنی نیز عبور کرده و 60 درصد از زیرسازی قطعه اول آن به پایان رسیده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا، سردار عبادالله عبداللهی در مراسم کلنگ‌زنی کنار‌گذر جنوبی تهران با اشاره به نقش این قرار‌گاه در ساخت حدود 60 درصد کل آزاد‌راه کشور اظهار کرد: در حال حاضر این قرار‌گاه 4000 کیلومتر راه‌آهن و چند پروژه آزاد‌راهی بزرگ نیز دارد که کنار‌گذر جنوبی تهران یکی از مهم‌ترین آنها به حساب آمده و امیدواریم طبق وعده انجام شده در آینده به افتتاح برسد.
وی با بیان این‌که هرچند تحریم‌ها برخی مشکلات را در کشور به وجود آورده اما قطعا نتوانسته کارها را متوقف کند، اظهار کرد: قرار‌گاه خاتم‌الانبیاء مانند تمام سال‌های جنگ که در سنگری دیگر فعالیت می‌کرد، امروز نیز در حوزه اقتصادی فعال بوده و آماده است در راه عمران و توسعه کشور هر کاری که در توانش باشد را اجرایی کند.
او ادامه داد: قرار‌گاه با توجه به شرایط اقتصادی و توانایی‌هایی که دارد با یک نگاه ملی تلاش کرده در اکثر نقاط کشور متولی اجرای طرح‌های بزرگ شود و از این طریق با توجه به رهنمودهای رهبری معظم انقلاب و تدبیر مدیران کشور در راستای مدیریت این شرایط گام بردارد.
عبداللهی با اشاره به طرح‌های آزاد‌راهی بزرگ در دست ساخت از سوی این قرار‌گاه توضیح داد: آزاد‌راه بسیار مهم اراک - خرم آباد که حجم قابل توجهی ترافیک منطقه را به دوش می‌کشد، در کنار آزاد‌راه حرم تا حرم و همچنین کنارگذر جنوبی تهران قطعا جزو بزرگ‌ترین پروژه‌های راهی کشور محسوب شده که در آینده در حوزه مدیریت ترافیک نقشی بسزا ایفا می‌کند.
فرمانده قرار‌گاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ادامه داد: آزاد‌راه کنار‌گذر جنوبی تهران نیز مراحل ابتدایی خود را تاکنون طی کرده و می‌توان انتظار داشت بخش نخست این آزاد‌راه که حدفاصل چرمشهر تا اتوبان قم خواهد بود ظرف یکسال آینده افتتاح شود.
وی همچنین از برنامه‌ریزی این قرار‌گاه برای افتتاح یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های پالایشگاهی کشور نیز خبر داد و گفت: امیدواریم با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و نهادهای ذیربط و البته تاکیدات رییس جمهوری این قرار‌گاه بتواند این پروژه بزرگ را نیز اجرایی کند.
عبداللهی در پایان خاطر نشان کرد: چیزی که ما امروز از دولت می‌خواهیم کاهش بوروکراسی‌های اداری و زمان‌هایی که بدون هیچ دلیلی کارها را متوقف می‌کند و قدری پیش‌روی پروژه را با کندی روبه‌رو می‌سازد. امیدواریم با پیگیری این مساله مشکلات این دست نیز حل شود.