Rahsazan.ir
بنر
Slider Slider Slider
بنر
بنر

عملیات اجرایی آزادراه آبیک - چرمشهر آغاز شد

با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، عملیات اجرایی آزادراه آبیک - چرمشهر(‌آزادراه جنوبی تهران) به طول 158 کیلومتر آغاز شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آزادراه جنوبی تهران در چهار استان قزوین، البرز، دماوند و مرکزی واقع شده و محدوده این طرح از شهر آبیک واقع در آزادراه قزوین - کرج تا اتصال به آزادراه حرم تا حرم در محدوده چرمشهر به طول 158 کیلومتر تعریف شده است.
اهداف این طرح عبارت‌اند از: توسعه کریدور بین‌المللی آزادراهی شرق به غرب و شمال به جنوب، تکمیل و تسهیل ارتباط آزادراه‌های غرب و جنوب شرق کلان‌شهر تهران، کاهش طول مسیر، کاهش بار ترافیکی آزادراه قزوین - کرج و کرج - تهران، کاهش زمان سفر برای وسایل نقلیه، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و گازهای گلخانه‌ای بویژه در محدوده شهر تهران و افزایش ایمنی و مطلوبیت سفر و کاهش سوانح رانندگی.
به گزارش ایسنا، کارفرمای این طرح شرکت ساخت و ساز توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و سرمایه‌گذار آن قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء است.
پیش بینی شده هزینه تمام شده طرح 24 هزار میلیارد ریال است که 30 درصد منابع مالی طرح توسط دولت و 70 درصد آن توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تامین می‌شود.