Rahsazan.ir
بنر
Slider Slider Slider
بنر
بنر

رشد 18 درصدی بودجه حمل و نقل کشور

معاون برنامه‎ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از رشد 18 درصدی بودجه حمل و نقل کشور خبر داد.
 امیر امینی در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید از پروژه‎های ملی راه و شهرسازی لرستان گفت: پروژه‎های خیلی بزرگی در حوزه راه و شهرسازی لرستان وجود دارد؛ 13 طرح ملی با 66 قرارداد که حدود 336 میلیارد تومان ارزش این قراردادهاست.
وی ادامه داد: لرستان چهارراه کریدورهای توسعه حمل و نقل است که برای وزاررت راه و شهرسازی توسعه این کریدورها بسیار مهم است.
امینی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین آزادراه‎های کشور در محور خرم‎آباد به پل زال تا اندیمشک است، اضافه کرد: همچنین آزادراه بروجرد- اراک نیز در آن سمت لرستان یکی دیگر از پروژه‎های مهم ماست. لرستان استان بزرگی بوده و برای حمل و نقل منشأ اثر و خیر و برکت است.
معاون برنامه‎ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در ادامه صحبت‎هایش گفت: اعتبارات سال آینده حوزه حمل و نقل 18 درصد رشد داشته و اعتبارات لرستان نیز 58 درصد افزایش یافته است.
وی یادآور شد: اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در سال‎جاری 107 میلیارد تومان بوده که برای سال 94 به حدود 160 میلیارد تومان افزایش یافته است که از این مبلغ 95 میلیارد تومان اختصاص به حمل و نقل دارد و مابقی آن متعلق به مسکن است.
مهندس امینی تصریح کرد: چون در حوزه مسکن بیشتر ساخت و سازها مشارکتی است، اعتبارات دولتی زیاد نیست.

منبع: ایسنا