Rahsazan.ir
بنر
Slider Slider Slider
بنر
بنر

نیاز 5000000000000 تومانی برای تکمیل راه‌های روستایی

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: در مصوبه بودجه سال 1394 به مناطق غیر برخوردار روستایی سهمی مکفی اختصاص داده شود تا پروژه‌های زیربنایی روستایی در این مناطق با سرعت بیشتری پیگیری شوند.
حسین میرشفیع با بیان این‌که برای بهبود وضعیت جاده‌های روستایی به بودجه‌ای معادل 5600 میلیارد تومان احتیاج است اظهار کرد: همان طور که در بودجه سال 1393 مجلس با تصویب قانون دست معاونت روستایی را در پیشبرد اهداف بلند مدت کشور باز کرد امیدواریم در بودجه سال آینده نیز این موضوع لحاظ شده و امکان تکمیل و پیشروی در طرح های جاده‌سازی روستایی ایجاد شود.
وی ادامه داد: برای تامین و تکمیل تمام راه‌ها و پروژه‌های روستایی در دست اجرا بودجه‌ای بیش از 5000 میلیارد تومانی نیاز است تا امیدواریم با باز شدن دست دولت در تامین اعتبارات و استفاده از توان مردم و سرمایه گذاران بتوان بخش عمده‌ای از آن ها را در آینده نزدیک تامین کرد.
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به درخواست دولت برای تصویب بودجه قیر روستایی یارانه‌ای در بودجه سال 1394 تاکید کرد: این مساله برای تامین اعتبارات مورد نیاز از سوی معاونت روستایی وزارت راه و شهرسازی اهمیت بسیاری دارد و قطعا شکل بودجه ارائه شده در سال گذشته سرعت پیشروی پروژه ها را افزایش داد.
به گفته میرشفیع، اگر به جای بودجه نقدی که تامین و دریافت آن چند ماه زمان نیاز دارد از قیر یارانه‌ای برای معاونت راه روستایی استفاده شود می توان سرعت پیشبرد بسیاری از پروژه ها را بالا برد زیرا در ابتدای سال با توجه به وضعیت دمایی مناطق روستایی امکان پیشبرد اهداف با سرعت بالاتر وجود دارد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط زمانی و دمایی خاصی که در برخی از نقاط روستایی در کشور با توجه به ارتفاع بالا و برف گیر بودن وجود دارد قطعا بخش عمده‌ای از طرح ها در شش ماه نخست سال پیشرفت می کند و تامین اعتبارات لازم از ابتدای سال لازم است.
دولت یازدهم در لایحه بودجه سال 1394 مانند سال گذشته برای معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی درخواست قیر یارانه‌ای و رایگان با حجم 500 هزار تن را کرده است که در صورت تصویب مجلس به این معاونت واگذار خواهد شد.
این درحالی است که برخی سازندگان قیر در ماه های گذشته نسبت به فروش بخشی از محصولاتشان که به این معاونت اختصاص یافته در بازارهای سیاه ابراز نگرانی کرده و در این رابطه خواستار تجدیدنظر دولت شده بودند.
هر چند معاون وزیر راه و شهرسازی در این رابطه در پاسخی رسمی اعلام کرد: وزارتخانه تمام شاخص‌های استاندارد و ایمنی را در رابطه با در اختیار قرار دادن قیرهای سهمیه‌ای به پیمانکاران روستایی لحاظ می کند و با توجه به این که پیمانکاران باید در ازای قیر دریافت شده پروژه تحویل داده شده راهی ارائه کنند امکان این موضوع نزدیک به صفر است.
منبع: ایسنا Â