Rahsazan.ir
بنر
Slider Slider Slider
بنر
بنر

آشکارسازی ۳ هزار و ۴۰۰ نقطه و مقطع پرحادثه در سطح کشور

معاون حمل و نقل سازمان راهداری از آشکارسازی ۳ هزار و ۴۰۰ نقطه و مقطع پرحادثه در سطح کشور خبر داد .
به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل غلامی‌ اظهار داشت‌: در راستای اجرای برنامه‌های ایمنی راه‌ها در سال جاری یک‌هزار و ۸۶۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در راه‌های شریانی کشور نصب می‌شود.
وی با اشاره اینکه ۹۰ درصد جابه‌جایی کالا و مسافر در ایران از طریق جاده انجام می‌شود، گفت: موفقیت و عدم موفقیت این شبکه در توسعه پایدار تاثیرگذار است. ‌

‌معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به وجود ۲۱۵ هزار و ۱۵۷ کیلومتر انواع راه در سطح کشور ‌به لزوم افزایش برنامه‌های ایمنی در راه‌های روستایی تاکید کرد و افزود: این موضوع مسئولیت جدیدی را برای مدیران ذیربط ایجاد می‌کند تا نسبت به کاهش هرچه بیشتر وقوع سوانح در مسیرهای روستایی تلاش کنند.

وی با تاکید بر مداوم بودن کاهش تلفات جاده‌ای طی مدت زمان اجرای برنامه توسعه پنجم کشور اضافه کرد: این کاهش با توجه به افزایش حجم ترددها و همچنین افزایش شماره‌گذاری تعداد خودروها قابل توجه است.

‌معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با تاکید بر اصل بودن مبحث ایمنی در سفرهای جاده‌ای در شاخص ارزیابی عملکرد گفت: بحث کاهش عوامل جاده‌ای در سوانح رانندگی و تامین ایمنی سفر اساس کار در این حوزه محسوب می‌شود و شناسایی مخاطرات سفر از راهکارهای تامین امنیت سفر بوده و شناسایی این مخاطرات و تلاش برای کاهش آن در دستور کار قرار دارد.

غلامی با اشاره به همکاری همه مسئولان کشور با امور مربوط به حفظ و نگهداری راه افزود: برای حفظ این سرمایه ملی رقمی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

‌معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از آشکار سازی ۳ هزار و ۴۰۰ نقطه و مقطع پرحادثه در سطح کشور خبر داد و اضافه کرد: این اقدام برای کاهش مخاطرات راه به روش‌های زودبازده و با اطلاع‌رسانی به کاربران انجام شده است.

غلامی از اجرای روش و تکنولوژی جدید بر اساس رفتار کاربران در کنار روکش آسفالت، علائم و حفظ ابنیه در جاده‌های کشور خبر داد و افزود: در این روش برای حفاظ میانی بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها از تکنولوژی حفاظ بتنی استفاده می‌شود؛ برای این منظور اعتباری در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای این طرح پیش‌بینی شده است.

‌وی با اشاره به درگیر بودن خودروها در مخاطرات سفر اضافه کرد: دولت دستورالعمل‌هایی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره صادر کرده است؛ هدف از دستورالعمل‌های صادر شده نوسازی و حفظ منابع انرژی کشور است و آغاز آن با کامیون‌های بالای ۳۴ سال خواهد بود.