Rahsazan.ir
بنر
Slider Slider Slider
بنر
بنر

تکمیل همت 220 میلیارد تومان بودجه می‌خواهد

با وجود اینکه چندی قبل تغییر نقشه ساخت قطعه آخر آزادراه شهید همت اصلی‌ترین دلیل تاخیر در تکمیل این پروژه عنوان شد اما حالا به نظر می‌رسد بحث تامین اعتبار برای این پروژه نیز نیاز به پیگیری دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قطعه پایانی آزادراه بزرگ شهید همت که از آن به محور اصلی اتصال تهران به غرب یاد می‌شود، در حالی در تمام سال‌های گذشته در مرحله اجرایی باقی مانده است که در ابتدا به نظر می‌رسید با توجه به طول 4.5 کیلومتری آن کار سختی برای افتتاح نداشته باشد.
البته در این بین تغییر نقطه پایانی این آزادراه از میدان امام حسین کرج به کمربندی شمالی این شهر نیز مزید بر علت شد تا کار ساخت این پروژه با تغییراتی بیشتر روبرو شود.
حالا و در شرایطی که با نهایی شدن تغییرات کار ساخت این قطعه نهایی شده وزارت راه در رابطه با بودجه مورد نیازی در این طرح جزئیاتی جدیدی را ارائه کرده است.
معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت درباره منابع مورد نیاز برای ساخت این پروژه گفته با وجود مشارکتی بودن قرارداد ساخت این پروژه و تامین 110 میلیارد تومان از منابع آن از سوی سرمایه‌گذار 50 درصد باقیمانده نیاز به اعتبارات دولتی دارد.
بر مبنای صحبت‌های احمدی نوری 70 میلیارد تومان از بودجه آزادراه شهید همت در بودجه سال 94 در نظر گرفته شده و 40 میلیارد تومان مابقی باید تعیین تکلیف شود.